Moppelirare

Okej, jag kanske är en bitterf-tta men jag blir så ARG och IRRITERAD på dessa ungdomar som visar noll respekt när de kör moppe. Åja, de är faktiskt mest ungdomar. 

 

Varför ska vissa som kör moppe envisas med att köra på gångvägar? Jag blir så irriterad. Ibland/ofta när jag är ute och går med mina hundar (på gångvägar) kommer de någon idiot på moppe och kör förbi snabbt som fan och såklart blir mina hundar rädda och skrämda, INTE OK! Visa lite hänsyn! Det finns vägar som är till för att köra på, inte gångvägar. That´s it!

 

Sen att ”coolingarna” har hjälmarna uppe på huvudet istället för att ha den som man ska för att skydda huvudet. Har man ändå den halvt på huvudet, varför kan man då inte trycka ner den lite till? Är det för jobbigt eller? Jag förstår inte vad problemet är.

 

Ibland kommer de 3-4 personer på en moppe också..  och bara en av dem har hjälm, snacka om att leka med livet. Folk inser inte hur farligt det faktiskt är. Sjukaste är nog utomlands som t.ex. i Turkiet/Tunisien där åker ju för sjutton hela familjen på moppen. Riktigt farligt och trögt.

 

Så till alla moppelirare som känner igen er-

  • Kör på  tillåtna vägar
  • Ha hjälm på er istället för att vara lata och ha den halvt på
  • Skjutsa inte 2-3
  • Visa respekt och hänsyn


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0