Jobb / Städa

Jag känner mig lite bättre idag, vilket är skönt. Det känns dock som den här jävla förkyldningen kommer sitta i hur länge som helst.. Orkar verkligen inte mer! Imorse åkte jag till jobb och jobbade några timmar. Nu städar jag för fullt, sjukt mycket jobbigare när man är lite halvsjuk. Får ta pauser lite då och då.. Rent och fint ska här bli iallafall!

Bästa / Hundar

Mina små älsklingar!

29 / 3

Tack till: Ipren, hostmedicin, näsdukar, antibiotika & halstabletter..

Nagellack / Essie

Detta vill jag ha i mitt påskägg. Madison ave-hue, nagellack från essie.

Påsk / Tårta

Victoria Secret / Trosor

Sover / Snorunge

Idag är jag inte rolig alls. Jag bara sover och snyter mig, jippi. Har inte jobbat idag och tur är nog de.
Usch!

Söta / Kissemissar

Sjuk / Förkyld

Fyfarao!  Inte alls kul att vara sjuk! Jag vill bara sova men när jag väl somnar vaknar jag av hostattack och så är det kört.. Nu har jag tagit en varm, lång dusch och tagit hostmedicin och ska göra ett nytt försök att sova igen. HostHost!

ghd / plattång

Låt mig presentera min nya plattång.. DEN ÄR GRYMT BRA! Sen är den sjukt snygg också.

Helsingör / Lördag

Idag har vi varit i Helsingör med vänner, bland annat med Julia som faktiskt fyller år idag! Happy birthday! Det var mycket trevligt och mysigt i Helsingör. Det blev dock ganska tungt påvägen hem..

Visar er imorgon!

Hostmedicin / BLÄ

Hostmedicin är fan lika äckligt som jag kom ihåg de, ÖRK FI OCH BLÄ. Fi satan va räligt. Men jag behövde det eftersom jag är inte helt på topp just nu. Hosta, halsont, massa blåsor i flabben... Med lite hostmedicin, halstabletter och panodil ska nog min lördag också bli bra! En sak är säkert iaf, jag måste köpa hostmedicin på tabletter, för den äckliga sörjan tänker jag INTE ta igen. NEVER EVER!

22 / 3

21 / 3

Jag i min favorit stad, London!

Flyg till London / Tips

De senaste två gångerna vi har varit i London har vi flygt med Easyjet. De andra gångerna med British Airways

Easyjet är billigt, bra och prisvärt. Vi betalade 1000kr per/person, tur/retur, inklusive bagage på 20kg nu senast vi flög. Easyjet flyger till Stansted och Gatwick. Vi har åkt till Stansted och det är hur smidig som helst att ta sig därifrån samt dit. Tåget från Stansted kostar 250kr tur/retur och tar ca 45 minuter in till centrala London.

Britsh Airways har väldigt bra service och är bra. Flygbiljetter med British Airways är ungefär dubbelt så dyrt jämfört med Easyjet, enligt mina erfarenheter. British Airways flyger till Heathrow vilket inte Easyjet gör. Från Heathrow in till centrala London tar ca 45 minuter och kostar ca 40 kr med tunnelbanan (underground). Om jag inte minns helt fel.

Jag kan varmt rekommendera att flyga med Easyjet eftersom de brukar vara några hundra lappar billigare än de flesta andra flyg. Roligare att shoppa för pengarna istället? Absolut!

20 / 3

Då har man varit på sjukhuset idag.. Jag var jätteduktig! Man måste berömma sig själv, det är viktigt. Allt gick bra, nu har jag lite ont och ska vila en stund.

Banana / skids

Åh, blev sjukt sugen på Banana skids.. Vill ha! Köpte de på maxi i påse i somras, inte hittat de sen dess! Gott!

Väska / Från London

Här är min nya väska. Gaah, den är döösnygg! Den ska jag använda flitigt i vår. Köpt på Aldo i London.

Långt / Hår

Långt är snyggt MEN inte såhär långt! Urk..

Victoria Secret / Trosor

Nybakade / Kanelbullar

Idag har jag och älskling bakat kanelbullar. Mums, nu luktar det nybakade kanelbullar i hela huset. Goott!

Kan

Ralph Lauren / Parfym

Bara älskar min nya parfym.. Den doftar ljuvligt och vårigt! MmM.

Söndag / Frukost

Sista lediga dagen på den här underbara veckan.. Känns lite surt att jobba imorgon då det har varit super skönt med semester!

Nu ska jag käka en mysig frukost tillsammans med min fina sambo och pappa!

Skor / London

Dessa snyggingarna köpte jag i London. Riktigt snygga vårskor!

Stranden / Hundarna

Idag har vi varit och gått vid stranden med hundarna. Väldigt skönt och kul! Hundarna sprang som aldrig förr, haha. Roligt att se de små liven ha kul!

Ny / Jamas

Nu ska jag ut och gå nattrundan med doggsen, sen ta på min nya jamas och krypa ner bredvid mina älsklingar i sängen! Godnatt och sov gott! Puss & kram

Räkkväll / Mys

Ikväll har vi räkkväll här hemma med bästa Josefine och Johanna! Mycket kul och mysigt.

Älskar er tjejer!

Besök / Väla

Idag var jag uppe med tuppen, ganska skönt att komma upp i tid när man har semester. Först var jag på jobb och hämtade bullar och snacka skit med tjejerna. Efter de åkte jag upp till farmor och tog en fika. Mycket trevligt, man träffar sina nära och kära alldeles för sällan egentligen. Sen blev det en tur ut till väla för att lämna in mina boots på lagning, de har gått sönder lite vid klacken. Passade även på att köpa ett nytt spray på Bellbox.

Farmor visade teckningar som vi gjort när vi va små. Man var ju begåvad redan för 15 år sen, hahaha!

St Giles Hotel / London

Att välja hotell tycker jag är jättejobbigt. Den här gången valde jag ett hotell som låg otroligt centralt, bara några meter till oxford street och till tunnelbanan (underground) Tottenham Court road. Läget var precis som väntat, superbra! Vi hade gångavstånd till det mesta dvs, vi tog bara tunnelbanan när vi skulle åka långt.

Förutom att de fantastiska läget var hotellet helt okej, ett medelklass hotell. Rummen var bra, det var rent och fräscht. Ganska små rum men vad gör det.. Jag skulle absolut kunna tänka mig att bo på St Giles hotel igen.

Det var ett otroligt prisvärt hotell, vi betalade 3200 kr för 3 nätter totalt. Helt ok pris!

Toppar / Primarkt

Dessa två snygga toppar kommer från Primarkt och kostade 70 kr st. Bra pris va?
Sitter som en smäck med!

Victoria Secret / Bikini

Min nya, snygga Victoria Secret bikini. Gillar färgen skarpt, dessa färger till en brun kropp! Wow, så läckert! När jag fick på den först satt den sjukt skumt och jag blev grymt besviken.. Jag tänkte att det inte skulle bli någon VS bikini som jag velat ha. Jag tog av bikinin och kom då på att jag kunde ta ut bh-"kuddarna" för de var otroligt fylliga! Efter jag tagit ut dem satt den helt annorlunda. HAPPY GIRL!

Min räddning / London

Jag tog på mig mina boots när vi skulle åka till London. Trots att jag visste att jag brukade få skoskav när jag gick i de för mycket så valde jag just dem av alla skor jag har.. Men fan hur tänkte jag?  Redan när vi gick av planet i London hade jag skoskav. Trög jag är.. Dessa Nike skorna blev min "räddning" i London. Trots att de inte är supersnyggt att glida omkring med joggingdojor i centrala london så är ett par bra/ordentliga/sköna skor ett måste när man går så pass mycket!  Det vill säga dessa snyggingarna var ett superbra köp för min del!

Klocka / Michael Kors

Jag har länge velat ha en Michael Kors klocka. Nu har jag äntligen köpt en, wow så snygg den är!
Den är helt perfekt till mig! Ett + var att den va några hundra lappar billigare i London än i Sverige.

Shopping / London

Jag älskar att shoppa i London! Som ni kanske kan se! Här är nästan all min shopping från London! Det blev en hel del den här gången med. Hade jag fått plats med mer i bagaget hade jag lätt shoppat mer, kanske var tur att jag inte fick plats.

Kommer visa shoppingen närmare/bättre i andra inlägg. Inte allt men mycket.
Håll utkik här på bloggen!

Bye England / Hej Sverige

Nu är vi hemma från en underbar resa i London. Tyvärr? Hade gärna stannat någon dag till. Vi har haft det jättebra som vanligt, det är nog j-vligt svårt att inte ha det bra i London! Trots att vi haft semester är vi sjukt trötta, city/weekend resor blir oftast väldigt intensiva. Iallafall för vår del. Vi har varit igång hela tiden under hela resan, ja förutom när vi sov dådå. Hade varit intressant och veta hur långt vi gått, säkert några mil utan att överdriva. Den här gången bodde vi på ett hotell som låg väldigt centralt så det blev inte så mycket underground för vår del, förutom när vi skulle längre sträckor då alltså.

Kommer att uppdatera mycket om London och vår resa nu under några dagar då jag har mycket att skriva. Sen får vi ju inte glömma SHOPPINGEN. Guud, jag har massor att visa och berätta!!!

Bild från april, 2012.

Bye Sweden / Hello England

Nu åker vi. Hörs på tisdag kväll! Puss på er!

LONDON / packa

Imorgon vid den här tiden är vi framme i härliga London! Fan va vi ska ha de bra. Bara mysa, shoppa, käka gott och bara vara! Vi sett de flesta sevärdheter i London redan så vi kommer inte åka runt och se dem igen. Möjligtvis kommer vi kanske åka London Eye men jag vet inte om jag vågar så vi får se. Nä, nu måste jag börja packa. Vanligtvis brukar jag börja packa redan en vecka innan vi ska ut och resa men nu är jag väldigt sent på det. Bara för det kommer jag säkert glömma något, får tänka till extra!

Bilden är från när vi var i London 2010.

Semester / 1 vecka

Nu har jag semester i en hel vecka! Snacka om skönt, gud va jag har längtat! & jag ska inte göra en enda tårta på hela min semester. Nu ska jag börja min semester med att sova någon timme, ZzzZZ.

Min fina banantårta.

Shower gel / Body lotion

Detta är min nya favoriter, persika shower gel och body lotion  Otroligt fräscha och våriga!

Dagens / att göra

Nu har jag nyss solat 30 min, riktigt skönt med lite värme! Det behövs. Nu ska jag in i duschen, göra vid mig och bege mig ner till stan för att färga min fula utväxt. BLÄ, va hemsk den är!

Snygg / Smal

Nu ska jag träna så att jag KANSKE kan blir snygg och smal till sommaren! Idag blir det 40 minuter crosstrainer och en powerwalk i det fin fina vädert! Lagom träning tycker jag!

Rolig / haha

5 / 3

JÄVLA SKIT!

Sminkning / Snygg

Jag gillade verkligen den här sminkningen, riktigt snygg! Färgkombinationen är dööläcker!

Cinnabon / GOTT

På lördag när vi kommer fram ska jag kränga Cinnabons! Åh, gud så goda de är. Längtar!

Spännande / leverans

Wieh, spännade! I veckan kommer en efterlängtat leverans hem till mig från *pip*. Visar er i veckan!

Frukt / filmmys

Kvällen avslutades med frukt, grädde och vaniljkvarg till en bra film. Mums! Tack Josefine för jättemysig kväll! Dock kom jag inte i säng förrän 04.00 då jag hämtade killen i stan. Så är sjukt seg idag!

Räkfrossa / Melodifestivalen

Idag har jag och Josse räkfrossa och kollar melodifestivalen. Supermysig hemma kväll!

Resa / Flygplan

Om en vecka lyfter vi. Jag längtar sjukt mycket!

Vårtecken / Morgon

Klockan är 08.10 och det är redan fint väder ute. Snacka om uppiggande! Dessutom kan man hitta små vårtecken här och var.  Ser fram emot vår och sommaren otroligt mycket!

Propp mätt / China Town

Nu är jag verkligen propp mätt! Vi käkade på restaurang China Town. China Town har lätt Helsingborgs godaste kina mat, utan tvekan. Å deras jordnötssås är bara så j-vla god! Jag käkade räkor och paprika i jordnötsås till förrätt och sedan tresmårätter. Ja, ni fattar varför jag är mätt? men gud så gott!

Klipp / fix

Vilken dag, på ett bra sätt!  Jag hade otroligt mycket att göra på jobb, vilket är både kul och lite jobbigt faktiskt! Efter jobb åkte jag hem till mina underbara hundar och var ute och gick med dem i det fantastiska vädret. Sen kom min pappa och lillebror förbi en sväng, alltid lika trevligt och snacka lite skit bara. När de gick gjorde jag vid mig för att åka in till stan och klippa mig.

Nu är jag hemma och mitt hår superfräscht!